РОЛЬ АККРЕДИТАЦИОННЫХ АГЕНТСТВ И ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ АССОЦИАЦИЙ В ФОРМИРОВАНИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ СТАНДАРТОВ В ВУЗАХ США НА ПРИМЕРЕ КОММУНИКАТИВНОГО КОМПОНЕНТА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПРОГРАММ БИЗНЕС- ШКОЛ
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
Гребнев Л., Попов В. Об организации высшего технического образования в США. Высшее образование в России. 2004. no. 11. С. 150-165.
Павлова Н.А. Институт аккредитации в процессе реформирования системы высшего образования в США в 80-90-е годы ХХ века. Известия ПГУ им. В.Г. Белинского . 2012. no. 28. С. 927-929.
Щербак Е.Н. Зарубежные образцы системы управления высшим образованием (на примере образовательных стандартов Франции и США). Образование и право. 2012. Т. 37. no. 9. C. 79-87.
ACBSP Standards and Criteria For Demonstrating Excellence In Baccalaureate/Graduate Degree Business Programs. Original 2010, revised 2015 / [Электронный ресурс] - https://www.acbsp.org/resource/collection/EB5F486D-441E-4156-9991-00D6C3A44ED1/ACBSP_Standards_and_Criteria_-_Bacc-Grad.pdf
Analytic Quality Glossary / [Электронный ресурс] - http://www.qualityresearchinternational.com/glossary/professionalbody.htm
Association for Business Communication [Электронный ресурс] - http://www.businesscommunication.org/page/about
Brown S.C., Enos Th., Reamer D., Thompson J. Portrait of the Profession: The 2007 Survey of Doctoral Programs in Rhetoric and Composition. Rhetoric Review. 2008. Vol. 27. no. 4. Pp. 331-340.
Council of Writing Program Administrators. Bylaws. WPA: Writing Program Administration. 1981. no. 4. Pp. 61-62.
Conference on College Composition and Communication. [Электронный ресурс] - http://www.ncte.org/cccc
Connors R. The New Abolitionism: Toward a Historical Background. Reconceiving Writing, Rethinking Writing Instruction. Ed. J. Petraglia. N.J. Mahwah: Lawrence Erlbaum, 1995. Pp. 3-26.
Cruikshank K. Integrated Curriculum and the Academic Disciplines: The NCTE Correlated Curriculum of 1936. Curriculum and Consequence. Herbert Kliebard and the Promise of Schooling. Ed. B. Franklin. - New York: Teachers College Press, 2000. Pp. 178-196.
Eligibility Procedures and Accreditation Standards for Business Accreditation. Adopted 2013, updated 2015 / [Электронный ресурс] - http://www.aacsb.edu/~/media/AACSB/Docs/Accreditation/Standards/2013-bus-standardsupdate-jan2015.ashx
Locker K. The Role of the Association for Business Communication in shaping business communication as an academic discipline. Journal of Business Communication. 1998. Vol. 35. no. 1. Pp. 14-49.
McCleary B. Survey of Remedial Education in Higher Education More Relevant to Politics Than to Teaching and Curriculum. Composition Chronicle: Newsletter for Writing Teachers. 1997. Vol. 10. no. 4. Pp. 1-3.
National Council of Teachers of English / [Электронный ресурс] - http://www.ncte.org/history
Sharp M. R., Brumberger E. R. Business Communication Curricula Today: Revisiting the Top 50 Undergraduate Business Schools. Business Communication Quarterly. 2013. Vol. 76. no. 1. Pp. 5-27.
Standards for accreditation Commission on institutions of higher education New England Association of schools and colleges. Adopted 2005, revised 2011 / [Электронный ресурс] - https://cihe.neasc.org/downloads/Standards/Standards_for_Accreditation.pdf
Thaiss Ch., Porter T. The State of WAC/WID in 2010: Methods and Results of the U.S. Survey of the International WAC/WID Mapping Project. College Composition and Communication. 2010. Vol. 61. no. 3. Pp. 524-570.
The Principles of Accreditation: Foundations for Quality Enhancement. Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges. Adopted 2011 / [Электронный ресурс] - http://www.sacscoc.org/pdf/2012 PrinciplesOfAcreditation.pdf
The 2013 Handbook of accreditation revised. Adopted 2013, revised 2015 / [Электронный ресурс] - http://www.wascsenior.org/resources/handbook-accreditation-2013
WPA Outcomes Statement for First-Year Composition (3.0). Approved July 17, 2014 / [Электронный ресурс] - http://wpacouncil.org/positions/outcomes.html
Nikitina N.I., Romanova E.Yu., Komarova E.V., Tolstikova S.N., Grebennikova V.M. Qualimetric methods in the evaluation of the quality of professional training of specialists in social work. Review of European Studies. 2015. Т. 7. no. 3. Pp. 66-79.
Galkina T.E., Nikitina N.I., Sizikova V.V., Chemodanova D.I., Grebennikova V.M. Deontological approach to the development of professionally-communicative culture. Т. 6. no. 4. S.1. Pp. 290-298.
Nikitina N.I., Galkina T.E., Agronina N.I., Tolstikova S.N., Grebennikova V.M. Personalized approach to professional development of “helping” professions specialists. Mediterranean Journal of Social Sciences. 2015. Т. 6. no. 5. S.4. Pp. 437-445.
DOI: https://doi.org/10.17748/2075-9908-2017-9-4/1-163-174
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
Учредитель/Издатель/Редакция:
НОЧУ ДПО "Кубанская многопрофильная Академия подготовки, переподготовки и повышения квалификации специалистов".
ОГРН 1072300002444
350080, Россия, Краснодарский край, г. Краснодар, мкр. Пашковский, ул. Заводская, 32
Тел.: +7(905) 471 31 94
E-mail: akademus07@rambler.ru
Учредитель:
АНПОО "Северо-Кубанский Гуманитарно-Технологический Колледж"
350020, Россия, Краснодарский край, Станица Кущёвская, Ул. Краснодарская 71а
Тел. +7(86168)4 03-96
Email: skgtk@mail.ru
Свидетельство о регистрации:
Эл. № ФС77-37034 от 04.08.2009
(ФЕДЕРАЛЬНАЯ СЛУЖБА ПО НАДЗОРУ В СФЕРЕ СВЯЗИ, ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И МАССОВЫХ КОММУНИКАЦИЙ)
e-ISSN: 2219-6048 (ONLINE)